In januari in de spotlights: Kentiapalm, sleeping beauties en tulp

13 december 2018

Zet in januari de bloemen en planten van de maand in uw zaak in de spotlights en inspireer uw klanten. Maak gebruik van foto´s via de beeldbank, teksten, posters e.d. die het Bloemenbureau Holland u gratis beschikbaar stelt.

Woonplant van de maand
In het middelpunt van de campagne `Woonplant van de maand´ staat in januari de Kentiapalm, waarvan de stengels zijn versierd met elegante groene palmbladeren. In tegenstelling tot de meeste andere palmen, kan de Kentia relatief weinig licht, lage luchtvochtigheid en koele ruimtes aan. Deze plant is afkomstig van Lord Howe Island in Oost-Australië, waar ze beschut groeit onder het bladerdak van grotere bomen. In zijn natuurlijke omgeving kan de Kentiapalm tot 18 meter hoog en zes meter breed worden - met palmbladeren van 3 meter lang. De veel kleinere kweekversie is ook geschikt voor in huis!

Tuinplant van de maand
Januari staat in het teken van `sleeping beauties´. Als de hele tuin nog slaapt, zorgen kornoelje (Cornus), Viburnum en pronkklokje (Enkianthus) met hun fraaie, soms gekleurde takken en opvallende lijnen voor leven in de tuin. Presenteer deze prachtige sierheesters tegen een rustige achtergrond om de mooie lijnen van de takken te benadrukken. Met decoratieve potten geeft u de presentatie meer levendigheid.

Bloemenagenda
De Bloemenagenda zet in januari de tulp centraal. Fris groen blad, unieke vormen en schitterende kleuren zijn haar kenmerken. Het is de ideale bloem om al in het begin van het jaar de lente in huis te halen. Oorspronkelijk is de tulp inheems in Iran, Afghanistan en Kazachstan, maar in Turkije, waar Ottomaanse sultans de tulp droegen als symbool op hun tulband, werd ze mateloos populair. De naam `tulp´ is afgeleid van de Perzische `tulipan´, wat `tulband´ betekent. Tegenwoordig wordt de tulp vooral geassocieerd met Nederland, de grootste leverancier van tulp als bol en snijbloem.

In 2019 in het middelpunt
Het Bloemenbureau Holland maakt via verschillende campagnes in enkele Europese landen consumentenreclame voor bloemen en planten.
Bloemenbureau Holland heeft alle kamer- en tuinplanten van de maand voor 2019 en de Bloemenagenda 2019 ook al vastgelegd.Deze overzichten vindt u ook al op de website van Bloemenbureau Holland.

Bron: Pflanzenfreude.de