In mei in het middelpunt: badkamerplanten, geurende blikvangers en pioenroos

11 april 2019

Zet in mei de bloemen en planten van de maand in uw zaak in de spotlights en inspireer uw klanten. Maak gebruik van de foto´s via de beeldbank, teksten, posters e.d. die het Bloemenbureau Holland u gratis beschikbaar stelt.

Woonplant van de maand
In het middelpunt van de campagne `Woonplant van de maand´ staan in mei badkamerplanten – planten, die allemaal houden van schaduw, hoge temperaturen en een hoge luchtvochtigheid. De badkamer is tegenwoordig een ruimte, om ’s morgens de dag goed te beginnen of om aan het einde van de dag te ontspannen. Tillansia, lepelplant (Spathiphyllum), Adiantum en Ficus pumila veranderen de badkamer in een groene oase van welzijn.

Tuinplant van de maand
Mei staat in het teken van geurende blikvangers, dit zijn de ´Tuinplanten van de maand´. Brem (Cytisus), sering (Syringa), wisselbloem (Lantana), tuinroos (Rosa) en Mexicaanse oranjebloesem (Choisya) maken van elke tuin een geurbeleving. Alle vijf zijn het houtige gewassen die makkelijk te verzorgen zijn en zowel in de volle grond als in potten, bakken en kuipen kunnen worden toegepast. De geuren en kleuren trekken hommels, bijen en vlinders aan en brengen zo leven in de tuin.

Bloemenagenda
De Bloemenagenda zet in mei de pioenroos centraal. Haar meestal witte, roze of bordeaux bloemen kunnen een diameter tot 18 cm hebben en vormen in mei en juni al een romantisch voorproefje op de zomer. Oorspronkelijk afkomstig uit China kwam de pioenroos in 1785 naar Europa. Ondanks de soortgelijke naam heeft de pioenroos niets met de roos te maken.

Balkonplant van het jaar 2019
Prachtig groen blad en witte bloemen die later ovale bessen worden maken de laurier (Laurus nobilis) een echte blikvanger op het balkon. De plant blijft het gehele jaar door groen met ovale bladeren die een lichte nerf hebben, die als een veer in het blad te zien is. De laurier is ook geschikt voor het kleine balkon, ook omdat hij verkrijgbaar is in ruimtebesparende vormen zoals pilaar of op stam. De laurier is afkomstig uit het oostelijk deel van het Middellandse Zeegebied (Turkije en Griekenland) en nog verder naar het oosten (Georgië, Irak en Iran).

Bron: Mooiwatplantendoen.nl/Mooiwatbloemendoen.nl