Informatiebijeenkomst rond het thema `Plantenpaspoort/Plantgezondheidsverordening´

12 augustus 2019

Vanaf 14 december 2019 treedt de nieuwe plantgezondheidsverordening 2016/2031/EU volledig in werking. Deze vervangt de huidige Europese Fytorichtlijn 2000/29/EG en voorziet o.a. in een betere bescherming van de gemeenschap tegen het binnenbrengen en de verspreiding van schadelijke organismen door een betere traceerbaarheid en gemeenschappelijke controlenormen. Daarom organiseren wij – Veiling Rhein-Maas, Royal FloraHolland en Landgard alsook verdere externe partners – voor alle Duitse aanvoerders van potplanten van de eerder genoemde bedrijven een informatiebijeenkomst rond de verplichte plantenpaspoort in het kader van de nieuwe plantgezondheidsverordening, om gedetailleerd over dit onderwerp te informeren.

Datum en locatie van de bijeenkomst
De Nederlandse potplantenaanvoerders van onze marktplaats zijn al op diverse bijeenkomsten, die door Royal FloraHolland samen met de Naktuinbouw werden georganiseerd, geïnformeerd.
Wanneer u niet aan deze bijeenkomsten heeft kunnen deelnemen, dan bent u van harte welkom op de informatiebijeenkomst voor alle Duitse aanvoerders van potplanten. Deze vindt plaats op donderdag 12 september a.s. van 16:00 uur tot 18:00 uur in Straelen, de ontvangst is om 15:30 uur.

De aanmeldingstermijn voor de informatiebijeenkomst `Plantenpaspoort/Plantgezondheidsverordening´ is helaas verstreken.
Bent u geïnteresseerd aan het evenement deel te nemen? Stuur dan een e-mail aan: kommunikation@spam-protectveilingrheinmaas.de
Wij informeren u vervolgens of een aanmelding nog mogelijk is.

Registratie Plantgezondheidsverordening
Uw aanvraag moet worden ingediend bij de bevoegde autoriteit. Aansluitend worden uw aanvraaggegevens gecontroleerd en krijgt u een registratienummer toegewezen. Dit is dan onderdeel van uw plantenpaspoort. Meer informatie over de registratie en de aanvraagprocedure is te vinden op de website van de Naktuinbouw.