Acties en campagnes van `Bloemenbureau Holland´ en `Blumen – 1000 gute Gründe´

20 september 2018

Veiling Rhein-Maas houdt sinds 1 juli 2018 ook bij de klanten van de veiling een bijdrage aan de generieke promotie in, die aan de twee initiatieven `Bloemenbureau Holland´ en `Blumen – 1000 gute Gründe´ (Landgard) wordt doorgegeven. Omdat daar nu aanleiding voor is, wijzen we u opnieuw op de mogelijkheden, die u als klant van de veiling heeft, het aanbod van deze twee initiatieven voor uw point of sale te gebruiken.

Bloemenbureau Holland

Het Bloemenbureau Holland verzorgt de consumentenpromotie van bloemen en planten in diverse Europese landen met spraakmakende campagnes. Mooiwatbloemendoen.nl laat consumenten ervaren, dat bloemen volop blijdschap brengen, en Mooiwatplantendoen.nl laat de consumenten zien, dat je je lekkerder voelt met planten om je heen. Beide merken vindt u ook op Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram. Op 1 oktober 2018 start de spraakmakende campagne `We Hebben Meer Bloemen Nodig´ van Mooiwatbloemendoen.nl, die waarschijnlijk de komende drie jaar zal lopen en op een moderne manier laat zien waarom de wereld meer bloemen nodig heeft.
Daarnaast zet het Bloemenbureau Holland met de bekende campagnes zoals `Woonplant van de maand´, `Tuinplant van de maand´ of de Bloemenagenda iedere maand nieuwe bloemen en planten in de spotlights. Op hun beeldbank vindt u bovendien gratis professionele foto´s die u kunt gebruiken voor uw eigen website of drukwerk. Deze foto´s zijn rechtenvrij te gebruiken.
Ook heeft Bloemenbureau Holland al voor 2019 de kalender met speciale dagen voor de bloemenbranche in diverse landen gepubliceerd.

Blumen – 1000 gute Gründe
Als de Duitse sterren ter gelegenheid van de `Deutsche Filmpreis´ op een bloemensofa plaatsnemen, als festivalbezoekers in de rij staan voor bloemenkransen of als `Gärtner Tristan´ zijn aanhangers op YouTube inspireert – dan is dit altijd het werk van ` Blumen – 1000 gute Gründe´. Het Landgard-initiatief laat op straat, bij events en natuurlijk online op Facebook, Instagram en YouTube zien, hoe mooi bloemen en planten zijn. Met de `Ideenwerkstatt´toont het initiatief creatieve ideeën, hoe bloemen en planten kunnen worden verwerkt. Hier vindt u talrijke ideeën, hoe u bloemen en planten met moderne concepten kunt verkopen. Of deel deze creatieve ideeën met uw volgers!
Op verzoek van de commissie van de handel krijgt Andreas Große Kock, lid van deze commissie, een zetel in de `Werbebeirat´ (promotiebestuur) van `Blumen – 1000 gute Gründe´, om zo de belangen van de klanten van Veiling Rhein-Maas te behartigen. “Ik kijk uit naar ideeën, wensen en feedback van de klanten van Veiling Rhein-Maas”, aldus Andreas Große-Kock. Spreek hem direct op de veiling aan, bijvoorbeeld tijdens de pauze. U kunt hem ook een e-mail sturen: werbebeirat@spam-protectveilingrheinmaas.de.

Aanstaande acties

De twee initiatieven presenteerden zich op woensdag 11 juli jl. in de foyer van de veiling in Straelen-Herongen en vele klanten hebben van de gelegenheid gebruikgemaakt, met de medewerk(st)ers van de initiatieven persoonlijk in gesprek te komen. Momenteel plant Veiling Rhein-Maas met `Bloemenbureau Holland´ en `Blumen – 1000 gute Gründe´ de verdere samenwerking. Op onze website, in onze nieuwsbrieven en via onze sociale netwerken informeren we u over toekomstige acties en verdere presentaties van beide initiatieven.