Openstelling van bloemenwinkels in Noordrijn-Westfalen en Hessen toegestaan

23 maart 2020

Vanaf vandaag, 23 maart 2020, mogen bloemenwinkels in Noordrijn-Westfalen en Hessen (DE) onder bepaalde voorwaarden tot vermoedelijk 20 resp. 19 april 2020 weer open zijn. Bovendien mogen bouwmarkten en tuincentra nog steeds open blijven. De Kreisen(districten) en Kreisvrije steden (`kreisfreie Stadte´) kunnen desgewenst andere regelingen treffen. Helaas beschikt Veiling Rhein-Maas niet over een volledige lijst van de handhaving in alle Kreisen en Kreisfreie steden - raadpleeg de website of neem contact op met een aanspreekpartner van uw Kreis of Kreisfreie stad voor meer informatie.

Samen kunnen we het aan!
"Wij zijn blij dat de bloemenwinkels in Noordrijn-Westfalen en Hessen onder bepaalde voorwaarden weer open mogen zijn en hopen, dat meerdere deelstaten (`Bundesländer´) dit voorbeeld zullen volgen. In deze voor ons allen moeilijke situatie doen we er alles aan, om de verkoop hier ter plaatse in Straelen-Herongen zo goed mogelijk en vooral veilig te organiseren, zo hebben wij diverse beschermende maatregelen genomen. Na uitgebreide aankopen van voedselwaren en drogisterijartikelen hebben de mensen nu hopelijk weer meer behoefte eraan hun huizen te decoreren - want bloemen en planten brengen immers vreugde! Het is geweldig om te zien, dat er in onze branche al verschillende initiatieven zijn om de verkoop van bloemen en planten te stimuleren. Samen met onze medewerk(st)ers, alsook aanvoerders en klanten kunnen we deze uitdagende situatie aan", verklaren Günther Esser en Cees Hoekstra, directeuren van Veiling Rhein-Maas.

Voorwaarden voor opening bloemenwinkels Noordrijn-Westfalen en Hessen
Houd er rekening mee dat een openstelling alleen onder strikte veiligheidsmaatregelen, ter bescherming tegen de infectie, mogelijk is:

• Zorg voor een minimale afstand van 1,50 meter, bijv. door markeringen op de bodem aan te brengen
  • Beschermingsmiddelen voor kassa- en baliepersoneel, bijv. scheidingswanden
  • Hygiënische voorzorgsmaatregelen, bijv. het verstrekken van desinfectiemiddelen
  • Toegangscontrole
  • Vermijden van wachtrijen

Actuele informatie
Wij houden u op onze website op de hoogte bij nieuwe ontwikkelingen en maatregelen rond het coronavirus.
Voor meer informatie over de geldende situatie in Noordrijn-Westfalen klik hier en voor informatie over de situatie in Hessen klik hier.