Update: Modernisering van het klokfront

23 juli 2020

Het gehele klokfront wordt omgebouwd naar de nieuwste LED-technologie. Dit maakt onder meer een flexibelere indeling van het klokfront mogelijk, zorgt voor een betere weergave van de foto's en er kan veel aanvullende informatie zoals certificaten van de producerende bedrijven op getoond worden. De veiling kan bovendien op een meer energiebesparende manier worden uitgevoerd.

Eerste ombouwfases afgerond
In week 29 werden de eerste twee ombouwfases succesvol afgerond. Alle vier gemoderniseerde veilingklokken zijn sinds woensdag 15 juli jl. in gebruik. De ombouw van de overige vier klokken vindt vanaf maandag 3 augustus 2020 plaats. Eerst worden dan de klokken 3 en 4 omgebouwd, gevolgd door de klokken 5 en 6. Tot de verwachte voltooiing begin september wordt dan weer op zes veilingklokken geveild.

Hart van de veiling
"De fysieke klok blijft het hart van de veiling. De investering kan worden gelegitimeerd door de overtuiging dat de veilingklokken nog jaren gebruikt zullen worden voor de veiling. Het live zien en aanraken van de producten is erg belangrijk voor onze klanten. We verwachten dat klanten wekelijks twee tot drie dagen via onze digitale kanalen zullen inkopen, terwijl ze op de andere dagen voor hun inkoop ter plaatse in Straelen-Herongen zullen zijn. Het systeem van het veilproces wordt dus niet gewijzigd, alleen de visuele presentatie van de veilingklokken op de LED-wanden is enigszins aangepast", leggen Günther Esser en Cees Hoekstra, directie van Veiling Rhein-Maas, uit.