Virtuele verkoop van Helianthus vanaf 3 juni 2019

15 mei 2019

Vanaf maandag 3 juni 2019 start Veiling Rhein-Maas op klok 2 met de virtuele verkoop van Helianthus. Het doel hiervan is een gelijkmatiger verkoopproces alsook een snellere distributie en aflevering te bereiken, zodat de producten tijdig beschikbaar zijn voor onze klanten. In overleg met de commissie van de handel (Kundenvertretung) wordt voortdurend geëvalueerd of de beoogde doelstellingen worden bereikt.

Representatieve productfoto’s
Belangrijk voor de virtuele verkoop zijn actuele en correcte productfoto’s, zoals ze door de meeste aanvoerders al worden meegestuurd. Hier vindt u twee goede voorbeelden van representatieve productfoto's. Houd er rekening mee, dat vooralsnog partijen zonder productfoto’s aan het einde van het Helianthus-blok geveild worden, zodat het verkoopproces niet onnodig wordt belemmerd.
De beschikbare apps voor smartphones (BLUCom-app, Floriday-app) zijn voor het maken van productfoto´s een handig hulpmiddel. Heeft u vragen over het maken van representatieve productfoto’s, dan helpen onze collega’s Sabrina Nent en Herbert Boss u graag verder.

Informatiebijeenkomst
Om uw vragen over dit onderwerp te kunnen beantwoorden en u bij het maken van correcte productfoto’s behulpzaam te zijn, plannen we, mocht daar behoefte aan bestaan, nog een informatiebijeenkomst over dit onderwerp.

Heeft u vragen over de virtuele verkoop?

Anita Peters
Assortimentsmanager snijbloemen