Aanpassing van de aanvoer op grond van de huidige marktsituatie

16 maart 2020

Veiling Rhein-Maas verzoekt alle aanvoerders van de marktplaats in Straelen-Herongen, in de huidige onzekere markt- en verkoopsituatie, tijdelijk minder producten voor de veilingklok aan te voeren. Daarnaast kunnen voorlopig geen snijbloemen en potplanten in A2- en B-kwaliteit bij Veiling Rhein-Maas meer worden aangevoerd. De veiling op de marktplaats in Straelen-Herongen wordt tot nader order doorgevoerd.

Wij betreuren het dat wij onze aanvoerders hiertoe moeten oproepen in het kader van de huidige ontwikkelingen. In de afgelopen twee weken en ook vandaag lagen de prijzen duidelijk onder het normale prijsniveau. We nemen deze noodzakelijke maatregel om te voorkomen dat het overaanbod de prijsdruk nog verder verhoogt en vermijdbare kosten ontstaan. Wij behouden ons het recht voor om verdere maatregelen te nemen in het geval van niet aangemelde aanvoer of excessen bij hoeveelheden.

Maak gebruik van de `Aanbodsinfo klok´
Op de startpagina van onze website vindt u de directe toegang naar `Aanbodsinfo klok´. Hier kunnen klanten de aanbodsinformatie van de klok per productgroep inzien. Bij de actuele marktsituatie is dit zeker belangrijke aanvullende informatie voor onze klanten. Hierbij is een onderverdeling gemaakt in `Snijbloemen´, `Kamerplanten´, `Tuinplanten´ en `Ladingdragers´.

Verdere werkwijze
De maatregelen ter regulering van het aanbod worden dagelijks beoordeeld op basis van de beschikbare informatie. Heeft u over bovenstaande vragen, neemt u dan contact op met de collega’s van assortimentsmanagement van Veiling Rhein-Maas.

Wij houden u op onze website op de hoogte bij nieuwe ontwikkelingen en maatregelen rond het Coronavirus en danken u bij voorbaat voor uw begrip voor deze en eventueel volgende maatregelen.