Aanpassingen klokvoorverkoop en modernisering klokfront

28 mei 2020

Vanwege de actuele marktontwikkelingen heeft Veiling Rhein-Maas besloten om de reserveringsmogelijkheden voor klokvoorverkoop opnieuw aan te passen. Vanaf dinsdag 2 juni 2020 hebben onze klanten daarom de mogelijkheid om de volgende maximale percentages via klokvoorverkoop te reserveren:

Potplanten

• Monsterpartijen op CC-containers: 50% (minimale afnamehoeveelheid: 1 CC-container)
  • Grote partijen op CC-containers: 50% (minimale afnamehoeveelheid: 1 CC-container)
  • Meerkoopspartijen (`Einzelpartien´) op CC-containers: 30% (minimale afnamehoeveelheid: 1 laag)
  • op stapelwagens: 50% (minimale afnamehoeveelheid: 3 eenheden)

Snijbloemen

• op stapelwagens: 50% (minimale afnamehoeveelheid: 1 eenheid)

Modernisering van het klokfront start op 19 juni 2020
Zoals reeds aangekondigd, zal Veiling Rhein-Maas in juni beginnen met de ombouw van het klokfront naar de nieuwste LED-techniek. Het informatiescherm onder de klokken 4 en 5 wordt daarbij ook gemoderniseerd.
Op vrijdag 19 juni 2020 gaat na de veiling de modernisering van het klokfront van start. Hierdoor zijn er vanaf maandag 22 juni 2020 nog slechts zes klokken - drie voor snijbloemen en drie voor potplanten - voor de veiling beschikbaar. Voor de duur van de ombouwfase worden de producten over de overblijvende klokken verdeeld. Op dit moment wordt nog geanalyseerd, welke uitwerkingen dit op de veilingduur heeft. In geval van een eventuele aanpassing rond de aanvangstijd van de veiling, wordt u uiterlijk op vrijdag 12 juni 2020 geïnformeerd. De voltooiing van alle acht klokken is gepland voor begin september 2020.
Er verandert heel weinig aan de lay-out, de opbouw of de inhoud van de gemoderniseerde klokken, alleen sommige velden zullen anders worden weergegeven of er zal extra informatie worden toegevoegd. Deze aanpassing vindt echter pas plaats nadat alle acht klokken zijn voltooid.
Meer informatie over dit project vindt u in de wekelijkse e-mailnieuwsbrief `Aktuell´ van Veiling Rhein-Maas en op de beeldschermen in de afmijnzaal.

Neem de beschermende maatregelen en hygiënevoorschriften in acht!
Voor Veiling Rhein-Maas heeft de gezondheid van alle medewerkers, klanten en aanvoerders de hoogste prioriteit. Wij wijzen u er nogmaals op, om op het gehele bedrijfsterrein een onderlinge afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar te houden. Wanneer u alléén in een tribunebank in de afmijnzaal zit, gebruik dan alleen vrije, niet geblokkeerde zitplaatsen. Draag een mondkapje wanneer u met z'n tweeën in een tribunebank zit. Vanwege de actuele situatie is er op dit moment géén bediening op de zitplaatsen in de afmijnzaal mogelijk, maak gebruik van de uitgiftebalie van Markt Bistro.