In juni in het middelpunt: Calla en lelie

21 mei 2020

Zet in juni de bloemen en planten van de maand in uw zaak in de spotlights en inspireer hiermee uw klanten. Maak gebruik van foto´s via de marketing portal, de beeldbank, teksten, posters e.d. die het Bloemenbureau Holland (BBH) u gratis beschikbaar stelt.

Woonplant van de maand
Juni staat bij de woonplanten in het teken van de Calla, ook wel officieel de Zantedeschia genoemd. Ze wordt gekenmerkt door het trechtervormige schutblad (spatha). De eigenlijke bloemetjes, op de aar, zijn piepklein en minder opvallend. De Calla groeit op periodiek zompige, moerasachtige plaatsen die echter betrekkelijk kort blijven bestaan. Daaropvolgende lange perioden met droogte kan de plant goed overbruggen.

Bloemenagenda
De Bloemenagenda zet in juni de lelie in de spotlights. Een bijzondere bloem: je kon er slangenbeten mee behandelen, rimpels mee gladstrijken of ze opeten. In Europa is de lelie inheems in de Kaukasus, de Balkanlanden, Griekenland, Polen, de Alpen en de Pyreneeën. Lelies laten zich snel vermeerderen, waardoor kwekers en veredelaars bepaald niet stil zitten. Door kruisingen ontstaan steeds meer aparte vormen en kleuren.

FloriWorld opent met online event
FloriWorld, de nieuwste bloemen- en plantenattractie van Nederland, is allereerst een spectaculaire, leuke en leerzame ontdekkingstocht voor toeristen. Onder het motto 'Experience the magic of real and virtual flowers' laat deze spectaculaire sierteeltattractie consumenten ervaren wat bloemen en planten met je doen. Ook het nieuwe hoofdkantoor van Bloemenbureau Holland wordt hier gevestigd. De online opening van FloriWorld vindt plaats op 21 mei 2020 om 14:00 uur. Zodra de omstandigheden rond de coronacrisis het toelaten, worden bezoekers in Aalsmeer weer verwelkomd.

Speciale aandacht voor bijenplanten
In veel Europese landen is de `bij´ een onderwerp van interesse, met speciale aandacht voor bij-vriendelijke-planten. In Nederland is er bijvoorbeeld de actie ‘Bijen in je tuin!’ voor het verbeteren van de leefomgeving van deze insecten. Het Duitse initiatief ‘Bienen füttern’ is al in 2014 van start gegaan. De komende weken plaatst het Bloemenbureau Holland op Mooiwatplantendoen.nl artikelen over bijenplanten en bijenvriendelijke planten.

Bron: Mooiwatplantendoen.nl/Mooiwatbloemendoen.nl