Mondkapjesplicht in alle openbare binnenruimtes bij Veiling Rhein-Maas

29 september 2020

In het kader van de huidige ontwikkelingen rond het coronavirus hebben we besloten de reeds bestaande beschermingsmaatregelen in het veilinggebouw van Veiling Rhein-Maas uit te breiden. Om de gezondheid van alle klanten, aanvoerders en medewerkers van de veiling zo goed mogelijk te beschermen, geldt vanaf donderdag 1 oktober 2020 voor alle openbaar toegankelijke binnenruimtes in het veilinggebouw van Veiling Rhein-Maas een algemene `Mondkapjesplicht´.

Dit betekent dat u niet alleen bij het betreden van de logistieke hallen, maar ook bij het betreden van het veilinggebouw in Straelen-Herongen oftewel in alle openbare binnenruimtes een mondkapje moet dragen. Hiertoe behoren o.a. de hoofdingang, de foyer, de kassa, de trappen en de gehele afmijnzaal (als u uw inkoopplaats verlaat).
Wanneer u alléén in een tribunebankje zit, hoeft u géén mondkapje te dragen. Zit u met z´n tweeën in een tribunebank, dan dient u beiden een mondkapje te dragen.

Bent u ervan bewust, dat het dragen van een mondkapje met name voor het gebruikmaken van onze beschikbare services essentieel is. Om onze medewerkers, de klanten en aanvoerders te beschermen, volgen wij zonder uitzondering het principe `Geen mondkapje = Geen service´.

De beschermingsmaatregelen bij Veiling Rhein-Maas zijn samengevat:

• Draag een mondkapje in alle openbare ruimtes (behalve bij uw inkoop in de afmijnzaal, als u alléén in een tribunebankje zit).
  • Houd altijd 1,5 meter afstand van andere personen (ook in de buitenruimtes zoals het parkeerdek en de aangewezen rokersruimtes).
  • Houdt u zich verder aan de algemene hygiënemaatregelen zoals handen wassen, hoesten en niesen in de elleboog én het gebruik van papieren zakdoekjes.

Op www.rivm.nl vindt u duidelijke informatie hoe u zich dient te gedragen bij symptomen als koorts en benauwdheid, evenals richtlijnen voor het verblijf in risicogebieden.
Maak gebruik van onze digitale inkoopkanalen, bijvoorbeeld ons KOA-systeem (Kopen-Op-Afstand) als u twijfelt of u ter plaatse in Straelen-Herongen kunt inkopen in verband met de geldende beschermingsmaatregelen.

Alleen met een actieve ondersteuning van alle partners kunnen we ervoor zorgen dat de processen en de diensten van Veiling Rhein-Maas ook soepel blijven functioneren.