Nieuwe `Anlieferer im Rampenlicht´-video: Pinsdorf Flowers

10 juli 2019

"De Cynara artisjokken worden door ons bloeiend verkocht. Deze zijn nu nog maar relatief zelden op de markt, omdat het transport ervan omslachtig is", legt Rainer Pinsdorf, die het familiebedrijf in de derde generatie leidt, trots uit.

Naast artisjokken worden op ongeveer 15 hectare open veld (Freiland) en in 2.500 m² kassen nog andere gewassen geproduceerd: Tanacetum, pompoen, Myosotis, Bellis, Matthiola, duizendschoon, pioenen, leeuwenbekken, Eucalyptus, Helianthus Sonja, alsmede Panicum en chrysanten. Pinsdorf Flowers heeft geen probleem met de opvolging. De volgende generatie staat al in de startblokken om het bedrijf van de ouders over te nemen. In de nieuwe video `Anlieferer im Rampenlicht´ stellen we `Pinsdorf Flowers´ (D) aan u voor.

Gunstige geografische ligging
`Pinsdorf Flowers´ is gelegen in Alfter, in het Rijnland. "We liggen iets lager, wat onze buitenteelten ten goede komt", zegt Rainer Pinsdorf. Door deze beschermde ligging in de uitlopers kunnen de producten eerder in het voorjaar en langer in het najaar bij Veiling Rhein-Maas worden aangeboden.

Voortgaande digitalisering
Rainer Pinsdorf is zich ervan bewust, dat actuele productfoto’s heel belangrijk zijn. "Zo kunnen we op de veilingklok laten zien, wat de snijrijpheid en de kwaliteit van het product op dat moment is", legt hij uit. Voor de verkoop van de verschillende producten wordt ook van klokservice en klokvoorverkoop gebruikgemaakt.