Nieuwe bewegwijzering in het Eco-Park

1 juni 2023

Het respectvol en duurzaam omgaan met producten, materialen en het milieu is een belangrijke kernwaarde van Veiling Rhein-Maas. Om die reden hanteert Veiling Rhein-Maas een aantal regels m.b.t. de verwerking van afval. Op deze manier kunnen we er samen voor zorgen dat het milieu niet onnodig wordt belast en een schone werkomgeving gewaarborgd blijft. Om het belang van correcte verwijdering te verduidelijken en te vereenvoudigen, is er nu nieuwe bewegwijzering in het Eco-Park.

Regels voor bedrijfsafval

Help ons door uw afval op de juiste manier te scheiden. Alleen afval dat als gevolg van de veiling is ontstaan, mag worden verwijderd, bijvoorbeeld folieafval, plastic potten of watertrays. Wij vragen uw actieve ondersteuning hierbij, door alleen toegestaan afval naar de aangewezen locaties (Eco-Points, Eco-Park en CC-Depot) te brengen. Volgens het veilingreglement bent u tot naleving van deze regels verplicht.

Locaties voor de afvalverwerking

Bij de Eco-Points kunnen kleinere hoeveelheden transportverpakkingen, die bij het verdichten en verladen van uw inkoop op dezelfde veildag zijn overgebleven, worden verwijderd:

• Hal E
  • Hal H

Grotere hoeveelheden afval, die als gevolg van de veiling zijn ontstaan, kunnen op de volgende locatie worden afgevoerd (voor meer informatie verwijzen wij u naar onze regels voor bedrijfsafval):

• Hal K (Eco-Park)

Verscherpte controles

Houd er rekening mee dat onze medewerkers extra controles gaan uitvoeren en dat de bewakingscamera's die in het gehele gebouw aanwezig zijn, intensiever zullen worden ingezet voor controledoeleinden. Overtredingen van de regels voor bedrijfsafval worden bij de eerste overtreding zonder uitzondering bestraft en kunnen uiteindelijk leiden tot een toegangsverbod tot het terrein. Wij vragen uw actieve ondersteuning bij bovenstaande, zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat onze marktplaats schoon blijft. Als u vragen heeft over de regelgeving m.b.t. bedrijfsafval, neem dan contact op met de medewerkers van de afdeling Logistieke middelen (Verpakkingen).