Richtlijnen en voorschriften voor de belading bij Veiling Rhein-Maas

18 juni 2020

Een correcte belading is zeer belangrijk voor het gehele verkoopproces bij Veiling Rhein-Maas. Houd bij uw aanvoer rekening met de richtlijnen en voorschriften voor het beladen, want als deze niet worden nageleefd, worden er passende maatregelen genomen.

Logistieke belading
Wij wijzen u erop dat u zich dient te houden aan de beladingsvoorschriften voor CC-containers en stapelwagens voor de aanvoer bij Veiling Rhein-Maas. De naleving van deze regels wordt regelmatig gecontroleerd door de kwaliteitscontroleurs en/of de teammanagers logistiek. Indien afwijkingen van deze regels worden vastgesteld, worden de CC-containers in kwestie niet omgepakt en niet in de handel gebracht. De aanvoerder wordt zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld. De CC-containers moeten vervolgens door de aanvoerder worden opgehaald op de eigenlijke veildag, tijdens de geldende openingstijden in hal K. Als dit niet gebeurt, worden ze tegen betaling vernietigd. Daarnaast wordt de aanvoerder € 10,00 per ladingdrager in rekening gebracht voor de verhoogde inspanningen rond de handling. Als u vragen hierover heeft, neem dan contact op met Mark Ledwig, hoofd logistieke middelen, aanvoer en kloktoevoer.

Commerciële belading
Voor onze klanten zijn de commerciële belading en de presentatie van de planten op een CC-container belangrijke aspecten die zowel de prijsvorming alsook de aankoopbeslissing van de klant beïnvloeden. Om deze reden hebben we voor onze aanvoerders hier belangrijke informatie over het commercieel beladen en mixen van CC-containers per type verkoop samengevat. Uiteraard adviseren wij u graag over dit onderwerp en bespreken wij met u de mogelijkheden voor het beladen en mixen van uw CC-containers. Neem hiervoor dan contact op met uw verantwoordelijke assortimentsmanager.