Aanpassing van partijvormen voor potplanten

21 maart 2024

Met de aanvoer in het paasweekend (30 maart en 1 april 2024) en de veiling op 2 april 2024, zullen we de partijvormen voor potplanten aanpassen of verkleinen. De huidige grote partij, die bestaat uit drie tot zes CC-containers, komt vanaf deze datum volledig te vervallen.

Er zijn dan alleen nog de twee partijvormen "monsterpartij" en "meerkoopspartij" (Einzelpartie). In de toekomst zal de monsterpartij beginnen met vier CC-containers in plaats van de gebruikelijke 7 CC-containers. Potplanten die als monsterpartij worden aangegeven, worden nog steeds per complete CC-container aangeboden en geveild. Alle andere CC-containers worden nog steeds aangeboden als "meerkoopspartij" (Einzelpartie)en kunnen per laag worden geveild.

We voeren deze wijziging door, omdat de voormalige partijvorm "grote partij" slechts 20% van de partijvormen uitmaakte. Veiling Rhein-Maas verwacht met deze maatregel meer ruimte creëren in het opstelgebied en ook de kettingbanen minder te belasten door het wegvallen van de opvolgende CC-containers van de voormalige grote partij.

Zorg er als aanvoerder van Veiling Rhein-Maas a.u.b. voor, dat u de betreffende updates van uw softwareleveranciers met betrekking tot het maken van aanvoerbrieven en aanvoerbriefgegevens uitvoert vóór de implementatiedatum.