Belangrijke informatie over het beladen en transportbeveiliging van CC-containers bij Veiling Rhein-Maas

12 april 2024

Neem bij de aanvoer bij Veiling Rhein-Maas de beladingsvoorschriften voor CC-containers en stapelwagens in acht. De naleving van deze regels wordt tijdens de aanvoer regelmatig gecontroleerd. Zorg er ook voor dat alle noodzakelijke transportbeveiligingen aan de CC-containers zijn bevestigd om te voorkomen dat de goederen vallen, kapotgaan of uitsteken.

Producten mogen niet buiten de CC-containers uitsteken. Als dit niet kan worden voorkomen, moeten de producten worden vastgezet met folie, koord of tape. Als de producten niet goed worden vastgezet of als er defecte CC-legborden worden gebruikt, bestaat het risico dat planten omvallen of, in het ergste geval, dat de CC-container in zijn geheel omvalt.

Producten mogen ook niet te hoog boven de karren uitsteken. Indien de totale hoogte van geleverde CC-Containers van 2,70 meter (vanaf de vloer, incl. product) wordt overschreden, worden deze CC-containers niet geveild. Ook is het niet toegestaan opzetstukken met legborden voor te gebruiken.

Alleen onbeschadigde CC-legborden zijn toegestaan voor aanvoer bij Veiling Rhein-Maas. Indien door aanvoerders beschadigde legborden worden gebruikt bij de aanvoer naar Veiling Rhein-Maas, worden de betreffende kosten in rekening gebracht aan de aanvoerder en bestaat tevens de kans dat deze CC-container niet geveild wordt.

Voor onze klanten zijn de commerciële belading en presentatie van de planten op een CC-container doorslaggevend voor de prijs en de aankoopbeslissing. We adviseren u graag over dit onderwerp en bespreken ook graag de beladingsmogelijkheden met u. Neem hiervoor contact op met de betreffende assortimentsmanager.

Hartelijk dank voor uw medewerking!