Correct gebruik van meermalig fust

28 oktober 2022

Bij de verpakkingsinname van Veiling Rhein-Maas worden regelmatig verkleurde emmers ingeleverd, die voor geverfde bloemen zijn gebruikt. Dergelijke verkleuringen kunnen niet worden gereinigd in de emmerwasinstallatie, omdat ze leiden tot zware vervuiling van het systeem, dat dan navenant duur onderhoud vereist. Om dit in de toekomst te vermijden, verzoeken wij u, alléén geverfde bloemen in snijbloemenemmers te vervoeren, waarvan de verf/kleur volledig opgedroogd is.

Overeenkomstig artikel 3 van de `Allgemeine Bedingungen für Verpackung und Ladungsträger´ mogen aanvoerders en klanten de buitenkant van de verpakkingen niet veranderen, beplakken, beschilderen, met uitzondering van de door Veiling Rhein-Maas toegestane manier en op de juiste positie, elders met handelsmerk, symbolen of naam uitgerust. Daarnaast vergoedt Veiling Rhein-Maas het statiegeld uitsluitend bij correcte teruggave van meermalig fust.
Veiling Rhein-Maas vergoedt daarom per direct geen statiegeld voor het retourneren van met kleurstoffen verontreinigde snijbloemenemmers.

Heeft u over bovenstaande vragen, dan kunt u contact opnemen met de afdeling logistieke middelen (verpakking).