Klokvoorverkoop: aanpassingen van minimale afname en gebruik meerkoopspartijen (`Einzelpartien´)

26 april 2023

Naar aanleiding van onze ervaringen in de afgelopen jaren, worden ook dit jaar tijdens de periode van het vroegveilen enkele aanpassingen aan de klokvoorverkoop gedaan. Om de logistieke processen zo snel mogelijk te kunnen verwerken, wordt de minimale afnamehoeveelheid bij de klokvoorverkoop voor een groot deel van de producten verhoogd.

Voor klanten geldt:

• Er dienen bij meerkoopspartijen voor kamerplanten minimaal twee lagen gereserveerd te worden.
  • Bij verschillende tuinplanten is het voorlopig niet meer mogelijk om meerkoopspartijen te reserveren.
  • Tot nader order blijft bij monster- en grote partijen van tuinplanten 75% en bij meerkoopspartijen van kamerplanten 50% voor de klokvoorverkoop beschikbaar.

Belangrijke informatie voor aanvoerders van potplanten voor de klokvoorverkoop

• Potplanten voor de klokvoorverkoop mogen niet op CC-containers met opzetstukken worden aangeboden.
  • Bij meerkoopspartijen (een CC-container) dient elke laag uniform/gelijkmatig gesorteerd te zijn – meerkoopspartijen met verschillende kleuren/sorteringen per laag kunnen niet worden geveild! Alleen zo kunnen klanten duidelijk zien welke producten zij kopen.
  • Vul bij meerdere meerkoopspartijen met dezelfde producten achter elkaar, niet bij iedere CC-container UVV-prijzen in, maar bijv. slechts bij 50% van de meerkoopspartijen. Daarmee voorkomt u dat voor elke CC-container van deze meerkoopspartijen een reservering wordt gemaakt. Klanten hebben zo nog steeds de mogelijkheid om volle CC-containers aan de klok of via Kopen-Op-Afstand te kopen.