Let op het juiste gebruik van stapelwagens

2 december 2022

Stapelwagens moeten altijd drie vaste legborden hebben. Het verwijderen van vaste legborden uit de stapelwagens leidt tot flinke beschadigingen aan de legborden alsook aan de borgkabels. Bovendien veroorzaakt het hoge reparatiekosten en belemmert het een vlot verloop van de logistieke processen bij Veiling Rhein-Maas. Als u merkt dat een stapelwagen meer of minder dan drie vaste legborden heeft, meld dit dan onmiddellijk aan de afdeling logistieke middelen.

Terugname alleen mogelijk bij correct gebruik
Let er bij het neerlaten op dat de legborden recht liggen en aan de zijkanten niet uitsteken. Stapelwagens met lege verpakkingen (`Leergut´) kunnen alleen teruggenomen worden als ze goed gepakt zijn. Indien dit niet het geval is, dient u de lege verpakkingen zelf om te pakken op een andere stapelwagen, anders wordt het logistieke proces bij Veiling Rhein-Maas verstoord.

Beladingsvoorschriften voor stapelwagens
Houd bij het verpakken van uw producten rekening met de beladingsvoorschriften voor stapelwagens. De naleving van de beladingsvoorschriften zal vooral bij de aanvoer in Straelen-Herongen strenger gecontroleerd worden. Ook bij Royal FloraHolland wordt het aantal standaard vaste legborden streng gecontroleerd, bij niet-naleving worden aanvullende strengere sancties van kracht.

Correct gebruik van vaste legborden
U kunt de vaste legborden zelf op de gewenste plek in de stapelwagens plaatsen op de hoogte, die de borgkabel redelijkerwijs toelaat. Wanneer u voor het aanvoeren of het verdichten van uw producten extra legborden nodig heeft, dan zijn losse legborden (blauwe rand, fustcode 795) bij de afdeling logistieke middelen verkrijgbaar.

Heeft u over bovenstaande vragen, dan kunt u ook contact opnemen met de afdeling logistieke middelen (ladingdragers).