Modernisering klokfront: start laatste ombouwfase

13 augustus 2020

De veilingklokken 3 en 4 zijn door de nieuwe LED-technologie vervangen en deze twee klokken hebben na intensieve functietests sinds woensdag 12 augustus 2020 weer productief kunnen draaien. Zo zijn alle vier de snijbloemenklokken naar de nieuwe technologie omgebouwd. Vanaf maandag 17 augustus 2020 worden de wanden van de laatste twee `oude´ veilingklokken 5 en 6 gedemonteerd en door de nieuwe technologie vervangen. Tevens wordt een nieuwe informatiewand gemonteerd. Tot aan de volledige voltooiing wordt er dan op zes gemoderniseerde klokken geveild.

Fysieke klok blijf hart van de veiling
"De fysieke klok blijft het hart van de veiling. De investering van de nieuwe LED-technologie kan worden gelegitimeerd door de overtuiging dat de veilingklokken nog jaren gebruikt zullen worden voor de veiling. Het live zien en aanraken van de producten is erg belangrijk voor onze klanten. We verwachten dat klanten wekelijks twee tot drie dagen via onze digitale kanalen zullen inkopen, terwijl ze op de andere dagen voor hun inkoop ter plaatse in Straelen-Herongen zullen zijn. Het systeem van het veilproces wordt niet gewijzigd, alleen de visuele presentatie van de veilingklokken op de LED-wanden is enigszins aangepast", leggen Günther Esser en Cees Hoekstra, directie van Veiling Rhein-Maas, uit.