Onrechtmatig gebruik van kettingbaandoorgangen

16 januari 2020

Voor Veiling Rhein-Maas is de veiligheid van klanten, aanvoerders en medewerk(st)ers van groot belang. Daarom willen we u er nogmaals op wijzen, dat de kettingbanen in onze hallen een hoog risicopotentieel vertegenwoordigen en dat het niet is toegestaan om de kettingbaandoorgangen naar de afmijnzaal te gebruiken.

In dit verband hebben we een aantal maatregelen getroffen om de gezondheid van alle betrokkenen nog beter te beschermen. Bij de kettingbanen naar de afmijnzaal zijn – naast de reeds aangebrachte toelichtingen – ook banden bevestigd om de doorgang te versperren. Er zijn bovendien ook camera's geïnstalleerd om een onrechtmatig gebruik van deze passages te kunnen controleren.

Houdt u er rekening mee dat in het geval van een onrechtmatig gebruik van deze doorgangen toekomstig sancties worden opgelegd. Bij een eerste niet-naleving volgt een schriftelijke waarschuwing. Bij een tweede niet-naleving wordt een boete van € 300,- opgelegd en een derde niet-naleving zal resulteren in een `Hausverbot´ (terreinontzegging).

Ondersteun ons hierbij, om de veiligheid bij Veiling Rhein-Maas te verhogen! Bij voorbaat dank voor uw medewerking.