Positief herfstseizoen bij Veiling Rhein-Maas

26 november 2020

Veiling Rhein-Maas kan terugkijken op een succesvol herfstseizoen en zet daarmee de goede resultaten van dit jaar voort. Over het geheel genomen behaalde Veiling Rhein-Maas eind oktober een meer dan 12% hogere productomzet dan in dezelfde periode vorig jaar. De digitale verkoopkanalen Kopen-Op-Afstand, klokvoorverkoop en webshop blijven zich positief ontwikkelen en worden steeds vaker door klanten en aanvoerders van Veiling Rhein-Maas gebruikt.

Gevraagde producten
Populaire herfstproducten in 2020 bij Veiling Rhein-Maas waren cyclamen, azalea's, hippeastrum, gewaxte bollen alsook `Allerheiligen´- en Adventsartikelen. Ook snijchrysanten waren in trek, met name geverfde troschrysanten en de soort Tom Pearce. Er was minder vraag naar potrozen, Saintpaulia, Phalaenopsis en Kalanchoё. Rond `Allerheiligen´ waren de arrangementen de meest populaire producten.

Rood populair in de late herfst en de Advent
De verkoop ter voorbereiding naar de eerste zondag van de Advent 2020 verloopt tot nu toe bij Veiling Rhein-Maas succesvol, met een positieve ontwikkeling van de omzet en vergelijkbare aanvoeraantallen als vorig jaar. Momenteel is er een sterke vraag naar rode producten, terwijl witte producten iets onder de prijzen van het voorgaande jaar liggen.

Definitieve voltooiing van het klokfront
Na de technische voltooiing van het klokfront eind augustus 2020 zijn er aanpassingen aangebracht in de lay-out. Dit wordt sinds begin november 2020 op alle acht klokken getoond. "De fysieke klok blijft het hart van de veiling. Het live zien en aanraken van de producten blijft erg belangrijk voor onze klanten. In het kader van de actuele ontwikkelingen rond de corona-pandemie worden de digitale verkoopmogelijkheden echter ook steeds populairder. We verwachten dat klanten toekomstig wekelijks twee tot drie dagen via onze digitale kanalen zullen inkopen, terwijl ze op de andere dagen voor hun inkoop ter plaatse in Straelen-Herongen zullen zijn", aldus Cees Hoekstra, directeur van Veiling Rhein-Maas.

10-jarig jubileum
Op 29 november 2010 hebben de veilingklokken van Veiling Rhein-Maas voor het eerst gedraaid. "We hadden dit jaar graag ons 10-jarig bestaan samen met onze klanten, aanvoerders en medewerkers willen vieren. Helaas laten de huidige omstandigheden in verband met de corona-pandemie het niet toe om samen ter plaatse in Straelen-Herongen terug te kijken op tien bewogen jaren en samen te proosten", voegt Günther Esser, directeur van Veiling Rhein-Maas, toe. "We zijn trots op de succesvolle en trouwe samenwerking met onze partners en medewerkers – dat willen we begin december met kleine verrassingen voor onze partners tot uitdrukking brengen. In onze foyer zullen we bijvoorbeeld werkstukken van enkele van onze klanten rond het thema `feest´ presenteren.