Sorteer uw bedrijfsafval op de juiste manier!

17 september 2020

Bij deze gelegenheid willen we uw aandacht nogmaals vestigen op het feit dat alléén afval dat in samenhang met de veiling wordt geproduceerd, mag worden afgevoerd naar het Eco-Park in hal K of naar het CC-Depot in hal R. Wij verzoeken u uw bedrijfsafval in de juiste afvalcontainers te sorteren! Bij voorbaat dank voor uw ondersteuning.

Juiste sortering
Op aanwijzingen op de afvalcontainers staat duidelijk aangegeven welk materiaal mag worden gestort en welk afval niet mag worden gestort. Verder is het ten strengste verboden om afval van buiten de veiling, bijvoorbeeld van thuis uit, via de veiling af te voeren of om afval buiten de aangewezen locaties (bijvoorbeeld op onbenutte ladingdragers) af te voeren.

Niet-naleving van regels voor bedrijfsafval
De afvalverwijdering van bedrijfsafval op Veiling Rhein-Maas is geregeld in de bepalingen die zijn vastgelegd in de regels voor bedrijfsafval. Volgens het veilingreglement is de naleving van deze regels verplicht en kan deze worden gevolgd met behulp van cameratoezicht. Bij het niet opvolgen van deze regels kunnen verwerkingskosten tot wel € 300 per vergrijp ingevorderd worden.