Tevredenstellende verkoop rond Valentijnsdag 2023 bij Veiling Rhein-Maas

14 februari 2023

Veiling Rhein-Maas kan, ondanks uitdagende omstandigheden – kostenstijgingen, energiecrisis en oorlog in Oekraïne – terugkijken op een over het geheel genomen goede Valentijnsdag 2023. De totale omzet op de veilingklok lag op het niveau van vorig jaar, met een groter totaalvolume in het snijbloemensegment en een iets lager prijsniveau dan in 2022. Er was een goede constante verkoop op alle veilingdagen vóór Valentijnsdag, met een focus op snijbloemen. Naast de veilingklok bleven de digitale inkoopkanalen zeer populair. Zo was er een hoge mate van aanwezigheid van klanten, zowel op de tribune in de afmijnzaal ter plaatse als bij Kopen-Op-Afstand en klokvoorverkoop.

Snijbloemen en potplanten in rode en roze tinten
In het snijbloemensegment waren rozen, tulpen, gerbera's/germini’s en boeketten bijzonder populaire producten in de week voor Valentijnsdag. Het prijsniveau voor snijbloemen lag op een constant, stabiel goed niveau. Klanten van de marktplaats meldden dat hun verkoop aan eindgebruikers ook tevredenstellend was. In het potplantensegment was er veel vraag naar schalen en arrangementen. Hier waren het prijsniveau en de aangevoerde hoeveelheden vergelijkbaar met het voorgaande jaar.
Over het algemeen werden voor Valentijnsdag steeds meer producten in het rode en roze kleurenspectrum gekocht. Verreweg de sterkste verkoopdag voor Valentijnsdag dit jaar was maandag 13 februari 2023, zowel voor potplanten als voor snijbloemen.

Veel dank aan alle partners
Klanten en aanvoerders hebben opnieuw hun vertrouwen in Veiling Rhein-Maas als sterke marktpartner getoond, zodat het eerste hoogtepunt van het nieuwe jaar samen succesvol kon worden afgerond. Veiling Rhein-Maas wil alle marktpartners bedanken voor de prettige en vertrouwensvolle samenwerking rondom deze belangrijke dag!