Veiling Rhein-Maas over het algemeen tevreden over verkoop rond Pasen 2022

22 april 2022

Bij Veiling Rhein-Maas was de verkoopsituatie rond Pasen 2022 over het algemeen tevredenstellend. De omstandigheden waren anders dan in het voorgaande jaar – Pasen viel in 2021 twee weken vroeger, het weer was anders en er waren meer producten beschikbaar. Als gevolg daarvan lagen de hoeveelheden snijbloemen en potplanten in sommige gevallen aanzienlijk hoger dan in 2021 en lag het prijsniveau iets lager dan in het voorgaande jaar.

Populaire producten
Bij de klanten van de veiling waren, wat snijbloemen betreft, tulpen in het hogere kwaliteitssegment, exclusieve ranonkels, eustoma en de eerste zomerbloemen gevraagde producten.. Bloeiende planten indoor, plantenschalen en arrangementen, primula's, violen en bellis waren populaire potplanten voor Pasen 2022.

De algemene toestand in de wereld en de kostenstijgingen op vele gebieden, bijvoorbeeld in de energiesector, alsmede de nog niet in te schatten gevolgen daarvan, zijn momenteel belangrijke thema's voor de klanten en aanvoerders van de marktplaats.