Verkoop rond Valentijn 2021 bij Veiling Rhein-Maas ondanks lockdown en invallende winter tevredenstellend

15 februari 2021

De verkoopsituatie op de veilingklok was in de aanloop naar Valentijnsdag tot kalenderweek 5 naar tevredenheid. De veiling van indoor producten, waaronder groene planten en arrangementen, verliep goed bij een bijna normaal prijsniveau. Door de lockdown was er in het potplantensegment minder vraag naar outdoor producten, zoals primula's en bolgewassen, omdat veel van onze vakhandelsklanten door de landelijke sluitingen werden getroffen.

In het snijbloemensegment noteerde Veiling Rhein-Maas een omzetstijging als gevolg van een grote vraag in combinatie met een hoog prijsniveau. Voor onze klanten in Nederland, Noordrijn-Westfalen en België bleef het nog steeds mogelijk snijbloemen te verkopen en toonde de consument een grote vraag naar snijbloemen.

Valentijnsweek
Deze situatie veranderde aan het begin van de Valentijnsweek met het invallen van de winter en de daaruit voortvloeiende uitdagingen rond vervoer. De vraag naar snijbloemen bleef wel verrassend stabiel met prijzen die op een goed niveau bleven, terwijl de vraag van onze klanten naar potplanten gering was. Over het geheel genomen was de Valentijnsweek 2021 bij Veiling Rhein-Maas anders dan in voorgaande jaren als gevolg van de coronapandemie en de weersomstandigheden.