VerpackG: Landbell past tarieven voor 2021 aan

18 juni 2020

Sinds januari 2019 geldt de nieuwe verpakkingswet (VerpackG) in Duitsland. Deze wet behelst een registratie- en meldingsplicht in het kader van verkoopverpakkingen, die normaal gesproken via de consument retour komen. In principe moet een onderscheid worden gemaakt tussen verkoop- en transportverpakking. Royal FloraHolland, een van onze moederorganisaties, heeft ook voor 2021 met het recyclebedrijf Landbell afspraken gemaakt, om aanvoerders, die bij Royal FloraHolland geregistreerd zijn en ook op Veiling Rhein-Maas aanvoeren, flinke voordelen te kunnen bieden ten opzichte van de gebruikelijke tarieven en voorwaarden in de markt.

Klik hier voor de aangepaste tarieven van Landbell voor 2021.

Wanneer u als aanvoerder bij Royal FloraHolland staat geregistreerd, kunt u een speciaal recycle-contract afsluiten met Landbell, één van de grootste recyclebedrijven in Duitsland. Enkele aanvoerders van Veiling Rhein-Maas hebben reeds een contract afgesloten, ook u kunt van deze mogelijkheid gebruik maken! Meldt u zich dan hier direct aan, wanneer u nog geen contract heeft afgesloten. Uiteraard kunt u ook een contract met een van de andere verantwoordelijke recyclebedrijven afsluiten. Wij willen u er nogmaals op wijzen dat het afsluiten van een dergelijk contract de verantwoordelijkheid van elke aanvoerder zelf is.

Meer informatie
Algemene informatie met betrekking tot de richtlijnen voor verkoop- en transportverpakking vindt u op de website van de `Zentrale Stelle Verpackungsregister´. De informatie op deze website is in het Duits beschikbaar.