VerpackG: Royal FloraHolland sluit bijzondere overeenkomst met recyclebedrijf

16 januari 2020

De nieuwe verpakkingswet (VerpackG) in Duitsland is op 1 januari 2019 in werking getreden. Deze wet behelst een registratie- en meldingsplicht in het kader van verkoopverpakkingen, die normaal gesproken via de consument retour komen. In principe moet een onderscheid gemaakt worden tussen verkoop- en transportverpakking.

Recycle-contract met Landbell
Een van onze moederorganisaties, Royal FloraHolland, heeft met recyclebedrijf Landbell afspraken gemaakt, om aanvoerders, die bij Royal FloraHolland geregistreerd zijn en ook aanvoeren op Veiling Rhein-Maas, flinke voordelen te kunnen bieden ten opzichte van de gebruikelijke tarieven en voorwaarden in de markt. Indien u als aanvoerder geregistreerd staat bij Royal FloraHolland, kunt u een speciaal recycle-contract afsluiten met Landbell, één van de grootste recyclebedrijven in Duitsland.
Enkele aanvoerders van Veiling Rhein-Maas hebben reeds een contract afgesloten, ook u kunt van deze mogelijkheid gebruik maken! Meer informatie vindt u hier.

Meer informatie
Algemene informatie met betrekking tot de richtlijnen voor verkoop- en transportverpakking vindt u op de website van de `Zentrale Stelle Verpackungsregister´. De informatie op deze website is in het Duits beschikbaar.