Actuele informatie rond in- en verkoop bij Veiling Rhein-Maas

22 april 2020

De coronacrisis raakt ons allemaal en daagt ons dagelijks uit. Bij Veiling Rhein-Maas doen we er alles aan om de bedrijfsvoering onder de gegeven omstandigheden soepel te laten verlopen. In dit verband willen wij onze klanten en aanvoerders nogmaals van harte bedanken voor hun discipline, geduld en begrip!

Géén veiling op de Dag van de Arbeid
Op Koningsdag, maandag 27 april, wordt bij Veiling Rhein-Maas geveild. Op de Dag van de Arbeid, vrijdag 1 mei, wordt in Straelen-Herongen niet geveild. Er gelden dan aangepaste aanvoer- en openingstijden bij Veiling Rhein-Maas, klik hier voor het overzicht.

Plaatsreservering en gebruik van Kopen-Op-Afstand
Na overleg met de commissie van de handel van Veiling Rhein-Maas is besloten om geselecteerde klanten de mogelijkheid te bieden vanaf maandag 27 april 2020 een tribunezitplaats te reserveren (één plaats per tribunebank). De betreffende klanten zijn al door onze relatiebeheerders klanten van deze mogelijkheid op de hoogte gebracht.
Ongeveer 20% van de zitplaatsen kan vooraf worden gereserveerd, deze selectie is door ons gemaakt op basis van verschillende criteria.
Deze reservering moet tot 12:00 uur op de dag vóór de veiling worden gemaakt en komt de volgende dag (veildag) om 06:10 uur weer te vervallen als er géén gebruik van wordt gemaakt. Reserveringen kunnen slechts één dag van tevoren worden gemaakt. Een reservering voor de maandag kan tot 12.00 uur 's middags op vrijdag worden gemaakt.

De volgende regels zijn van toepassing voor de gereserveerde plaatsen:

• Slechts één inkoper per klantnummer heeft recht op een gereserveerde plaats.
  • Familieleden of personen die samen reizen/werken kunnen weer samen gebruikmaken van een tribunebank, wanneer beide personen in de afmijnzaal een mond-neuskapje dragen.
  • Klanten mogen hun `eigen klanten´ niet meenemen in de afmijnzaal. We kunnen alléén toegang verlenen aan kaarthouders.

We zijn er zeker van dat we met bovenstaande werkwijze voor plaatsreserveringen een verdere (kleine) stap in de richting van `normaliteit´ hebben gezet.

Wij roepen u nogmaals op om bij uw inkoop prioriteit te geven aan het gebruik van Kopen-Op-Afstand (KOA). Voor week 18 is een `KOA-training´ via `Zoom´ gepland. Wij nodigen klanten die nog geen gebruikmaken van het KOA-systeem of die onzeker zijn over het gebruik, van harte uit om deze training te volgen. Meer informatie volgt.
Maak ook meer gebruik van de mogelijkheden van klokvoorverkoop en de webshop.
Heeft u nog geen toegang tot deze digitale verkoopkanalen, neem dan contact op met uw relatiebeheerder klanten.

Start `Premium Quality´ Osteospermum en Pelargonium zonale
Na overleg met de `Gremien´ (adviesraden) van Veiling Rhein-Maas wordt bij bepaalde potplanten het label `Premium Quality´ opnieuw ingevoerd. Vanaf maandag 4 mei 2020 kunnen Osteospermum en Pelargonium zonale weer als `Premium Quality´ bij Veiling Rhein-Maas op de markt worden gebracht. De criteria en toegestane hoeveelheden zijn vooraf persoonlijk en gedetailleerd met de respectievelijke aanvoerders afgestemd. Klik hier voor meer informatie.

Opening van winkels, bloemisten en tuincentra in Duitsland
Op 15 april 2020 kwamen de Ministerpresidenten van de Duitse deelstaten en de Duitse Bondskanselier Angela Merkel, overeen de beperkingen om het coronavirus in te dammen te versoepelen. Zo mogen winkels met een verkoopoppervlakte tot 800 m² vanaf uiterlijk maandag 27 april 2020 opnieuw worden geopend, mits de regelgeving (die van deelstaat tot deelstaat verschilt) wordt nageleefd.
Nu ook Beieren de regelgeving heeft versoepeld, mogen bloemen en planten weer in alle Duitse deelstaten worden verkocht.

Verplichting mondkapjes in Noordrijn-Westfalen
De `Bundesregierung´ raadt dringend aan mondbedekking te dragen in winkels of in het openbaar vervoer. Ondertussen hebben alle Duitse deelstaten een mondkapjesverplichting aangenomen. Vanaf 27 april treedt deze in Noordrijn-Westfalen in werking. Veiling Rhein-Maas volgt de aanbeveling van de `Bundesregierung´ en heeft in dit verband maatregelen genomen:

• Verplichting mondkapjes voor medewerkers van het Service en Import Center alsook het `Teilkarrenlager´
  • Terbeschikkingstelling van beschermingsmaskers voor alle medewerkers van de veiling
  • Online-training voor alle medewerkers op het gebied van hygiëne en beschermende maatregelen.

Wij wensen u het allerbeste en blijf gezond.