De veiling blijft tot nader order open

22 maart 2020

In de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus hebben de landelijke en deelstaatregeringen overeenstemming bereikt over uniforme regels voor heel Duitsland. Vanaf maandag 23 maart 2020 wordt een uitgebreid contactverbod ingesteld, dat samenkomsten en openbare bijeenkomsten van meer dan 2 personen verbiedt. Hiervan uitgesloten zijn o.a. dringend noodzakelijke samenkomsten vanwege zakelijke en beroepsmatige redenen, dit betekent dat Veiling Rhein-Maas kan doorgaan met veilen. Op dit moment houdt Veiling Rhein-Maas er rekening mee dat er geen verdere beperkingen m.b.t. de bedrijfsvoering in de `groene branche´ zullen komen. In Noordrijn-Westfalen mogen tuincentra en bloemisten onder bepaalde voorwaarden (weer) open zijn.

We zijn en blijven er voor u!
Veiling Rhein-Maas zal de bloemen en planten van de aanvoerders blijven veilen en verkopen, ook via klokservice en de webshop. Wij adviseren onze klanten om hun producten via KOA (Kopen-op-afstand) in te kopen, mits ze deze inkoopmogelijkheid tot hun beschikking hebben. Uw veiligheid heeft bij Veiling Rhein-Maas de eerste prioriteit - we hopen u morgen in Herongen te kunnen verwelkomen en willen samen met u, de uitdagingen waarvoor we nu staan, aangaan! Wij danken u bij voorbaat voor uw begrip bij eventuele vertragingen.

Nieuw: verdere maatregelen bij Veiling Rhein-Maas
Om de gezondheid van alle werknemers, klanten en aanvoerders in Straelen-Herongen te blijven beschermen, voert Veiling Rijn-Maas in het kader van de actuele ontwikkelingen verdergaande maatregelen uit. Vanaf maandag 23 maart 2020 kunt u voor uw veiligheid op sommige zitplaatsen in de afmijnzaal niet meer plaatsnemen (`gesperrt´), om zodoende aan de noodzakelijke afstand van 1,5 meter (ongeveer twee armlengtes) tot elkaar bij uw inkoop te voldoen. Let ook op de aangepaste looproutes in de afmijnzaal. Als u de producten in de opstelhallen voorafgaand aan de veiling wilt bekijken, adviseren wij u om dit individueel te doen en de noodzakelijke afstand te bewaren. Bovendien wordt deze afstand die moet worden aangehouden in het gehele veilingcomplex van Veiling Rhein-Maas door medewerk(st)ers van de veiling gecontroleerd - u kunt ze herkennen aan hun gekleurde hesjes. Wij wijzen u erop dat u de mondelinge instructies van de medewerk(st)ers dient op te volgen in het belang van uw eigen veiligheid.

Bescherm uzelf en uw omgeving
Neem de algemene hygiënemaatregelen in acht: houd ten minste 1,5 meter afstand van elkaar! Schud elkaar geen handen, was regelmatig uw handen met water en zeep, hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.

Actuele informatie
Wij houden u op onze website op de hoogte bij nieuwe ontwikkelingen en maatregelen rond het coronavirus.