Jubileumweek: Veel dank aan alle partners voor 10 succesvolle jaren!

10 december 2020

Op zondag 29 november 2020 bestond Veiling Rhein-Maas 10 jaar - natuurlijk hebben we dit wel in een kleine setting `gevierd´. Tijdens deze jubileumweek hadden we enkele kleine verrassingen voor onze partners en onze medewerkers in petto. Onze klanten kregen een inductieve oplader voor hun mobiele telefoon en onze aanvoerders ontvingen een praktisch Zwitsers zakmes als jubileumcadeau.

Gedurende de gehele week was onze foyer in Straelen-Herongen bovendien feestelijk versierd: een grote bloemrijke `10´ stond hier centraal en werd omlijst door prachtige bloemarrangementen van enkele klanten - nogmaals heel erg bedankt voor de creatieve werkstukken!

Toespraak en video
Op woensdag 2 december 2020 heeft de directie van Veiling Rhein-Maas voor onze klanten voorafgaand aan de veiling een korte toespraak gehouden en hier alle partners alsook medewerkers voor de goede en betrouwbare samenwerking bedankt.

"We hadden dit jaar graag ons 10-jarig bestaan samen met onze klanten, aanvoerders en medewerkers gevierd. Helaas laten de huidige omstandigheden rond de Corona-pandemie dat niet toe. Maar uitstel is geen afstel", beloven Günther Esser en Cees Hoekstra, directie van Veiling Rhein-Maas. "We kijken nu al uit naar het volgend succesvol decennium!"
Als woordvoerder van de commissie van de handel bedankt Werner Schnitzler de directie en medewerkers van Veiling Rhein-Maas: "In naam van alle klanten bedanken wij het gehele team voor hun onvermoeibare inzet, de communicatie op ooghoogte en vooral voor een bedrijfscultuur die wordt gekenmerkt door wederzijds respect en een grensoverschrijdende samenwerking, die de Europese gedachte met leven vult. Met de huidige directeuren en hun medewerkers is een team samengekomen dat zonder overdrijving kan worden omschreven als een internationale `Mannschaft´.
De voorzitter van de klankbordgroep aanvoerders, Sven Kreisig, voegt hieraan toe dat ook hij ook namens alle aanvoerders voor de goede samenwerking en de positieve ontwikkeling wil bedanken: "Het is heel prettig om als partners en op ooghoogte samen te werken!

Enkele feiten en cijfers bij 10 jaar Veiling Rhein-Maas

• De omzet is gestegen van 275 miljoen euro naar meer dan 400 miljoen euro.
  • 363 vaste medewerkers uit 24 verschillende landen en tot 350 extra medewerkers tijdens het seizoen
  • In totaal werd op alle 8 veilingklokken 8.268 uur geveild - bij elkaar opgeteld zou dit bijna 345 dagen "non-stop" veilen zijn.
  • 2.506 veildagen met 44.798.700 transacties
  • 6.515.200.000 `Stiele´ en 2.169.600.000 `Töpfe´ werden verkocht.

Klik hier voor het fotoalbum van de jubileumweek van Veiling Rhein-Maas.