Ontwikkeling klantenportaal bij Veiling Rhein-Maas

11 maart 2022

Vorig jaar werd definitief het groene licht gegeven voor de ontwikkeling van het klantenportaal bij Veiling Rhein-Maas. Met het klantenportaal creëren wij diensten en onlinemogelijkheden voor onze klanten en investeren wij in de digitale toekomst van onze marktplaats. Het zal onze klanten en ons in staat stellen sneller en doelgerichter te werken. De `single sign-on´-login voor dit klantenportaal zal in de toekomst via onze website gaan.

Voordelen klantenportaal
Klanten hebben dan voortaan toegang tot onze digitale inkoopkanalen en andere onlinediensten waarvoor zij zich niet steeds opnieuw hoeven aan te melden – één keer inloggen is voldoende. Dit zal het voor onze klanten nog gemakkelijker maken om de diverse producten van onze aanvoerders in te kopen. Selfservice verhoogt het gebruiksgemak voor onze klanten en ze kunnen bijvoorbeeld zelf facturen inzien. Tegelijkertijd maakt het klantenportaal het werk voor onze collega's ook gemakkelijker, omdat veel zaken zelf opgevraagd kunnen worden en er bijvoorbeeld maar één keer geactiveerd hoeft te worden.

Vanaf vrijdag 1 april 2022 zullen ongeveer 30 klanten het portaal in een pilotomgeving testen. Met behulp van de feedback van deze testers zullen de functies en de werking van het klantenportaal gefaseerd worden geoptimaliseerd. Zodra het klantenportaal voor alle klanten geactiveerd is en er nieuws is over het registratieproces, informeren wij u uiteraard.