Positieve Moederdagweek 2021 bij Veiling Rhein-Maas

10 mei 2021

Veiling Rhein-Maas kende ook in 2021 een succesvolle Moederdagweek. Moederdag was voor alle verkoopkanalen goed, vooral dankzij de aanhoudend grote vraag. Als gevolg van de voortdurende koele weersomstandigheden en het geringe aantal zonuren in april was het aanbod van bloemen en planten, ook via import, deze week duidelijk geringer dan in voorgaande jaren. De digitale verkoopkanalen van Veiling Rhein-Maas werden, mede door de coronapandemie, steeds meer gebruikt. Zowel Kopen-Op-Afstand (KOA), klokvoorverkoop als de webshop kenden een aanzienlijke groei dankzij een hogere klantenparticipatie.

Goed prijsniveau en populaire producten
De twee sterkste verkoopdagen in deze Moederdagweek waren woensdag 5 mei 2021 en maandag 3 mei 2021. Over het geheel genomen werd een goed prijsniveau bereikt bij zowel snijbloemen als potplanten. De vraag naar perkplanten was deze week geringer, zoals in voorgaande jaren vaak het geval was. Populaire potplanten waren kuip- en terrasplanten, hangpotten en -manden, bloeiende kamerplanten alsook schalen en arrangementen van hoge kwaliteit. Bij de snijbloemen was de vraag naar alle producten groot, met name naar tulpen, eustoma, ranonkels, exclusieve snijbloemen en boeketten.

Hartelijk dank!
Alleen met een gezamenlijke inspanning kan de veiling in Straelen-Herongen voorspoedig verlopen. Veiling Rhein-Maas wil daarom nogmaals alle aanvoerders, klanten en medewerkers uitdrukkelijk bedanken voor de uitstekende samenwerking, het vertrouwen en de loyaliteit aan onze marktplaats in deze uitdagende tijden!